Virksomhedspræsentation

VRREHAB
VR Rehab is a young company operating in the rehabilitation therapy service industry. We combine innovative technology to create immersive training environments that stimulates a faster recovery process.

Our solution is a combination of hardware, software (animation, gamification etc.) and services offered on the VR Rehab platform. The integrated products and services has been designed with patients and therapists, to offer the best experience in using VR technologies for rehabilitation purposes.

We develop VR applications that are based on well-known rehabilitation techniques (e.g. training daily activities). With our platform, therapists can save time with documentation and assessment process, patient can get a faster recovery and the overall process reduces the cost of rehabilitation. 

 

EON reality
EON Reality is the world leader in Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) based knowledge transfer for industry and education. EON Reality’s success is tied to its belief that knowledge is a human right and should be available, accessible, and affordable for every human on the planet. To carry this out, EON Reality, since 1999, has developed the de-facto standard for Augmented Reality and Virtual Reality based knowledge transfer software that supports devices from mobile phones to large immersive domes.

EON Reality’s global app development network, with twenty-two locations worldwide, has created the world’s leading AR/VR library for knowledge transfer with over 8,000 applications. Over 40 million people worldwide have downloaded these applications.

For further information, visit www.eonreality.com.

 

Takeawalk

VR-virksomheden TakeawalkVR har de sidste tre år givet VR-oplevelser til ældre og mennesker med sociale og psykiske udfordringer. Jesper Roy, der er direktør i TakeawalkVR, har de sidste 10 år arbejdet med visualisering og været firstmover på en lang række områder, blandt andet 3D-visualisering, VR til byggebranchen og på social- og sundhedsområdet.

TakeawalkVR har udviklet en unik VR platform som gør VR nem, tilgængelig og billig og anvendes af flere kommuner i hele landet.

 

ÅTE-VR 
Åte VR specialiserer sig i udviklingen af Virtual Reality-applikationer til sundhedsvæsenet. De har involveret sig i en række projekter, der bl.a. henvender sig til patientgrupperne demensramte, multihandicappede og borgere med ledsmerter. I udviklingen af Virtual Reality-indhold, sætter Åte VR skarpt fokus på at skabe sunde og brugervenlige VR-produkter. Hvert produkt afspejler derfor en tæt kontakt med behandlingsområdet og de professionelle med erfaring deri.

 

REgion Hovedstaden  

VihTek – Videncenter for velfærdsteknologi i Region Hovedstaden bidrager med udvikling, test og implementering af løsninger, der forbedrer behandling og arbejdsgange, samt tilstræber at reducere omkostninger på alle hospitaler i regionen.

VihTek er løbende i dialog med forskellige hospitalsafdelinger i Region Hovedstaden for at afdække behov og ønsker til løsninger, der kan hjælpe i hverdagen. Nye teknologier, som er relevante løsninger på problematikker i klinikken, testes i tæt samarbejde med hospitalspersonalet.

I VihTeks testcenter samarbejdes der ligeledes med kliniske afdelinger og virksomheder om test af løsninger. Der er mulighed for at afholde workshops, gennemføre brugertest af prototyper og demonstration af nye løsninger for klinikere mv.

Link til video om VihTeks arbejde.

 

Innovation Lab 

Innovation Labs unikke styrke ligger i en bred, ny og international velfunderet viden inden for teknologi, brugere og forretning. Den viden bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så de kan omsætte den i konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester sammen med deres samarbejdspartnere.

Den viden giver Innovation Lab en stor fordel, når der, gennem foredrag og artikler, workshops, seminarer, digitale strategier, behovsafdækning, udvikling af personas og digitale udviklingsprojekter, opremses muligheder og udfordringer, som organisationer og virksomheder står overfor.

Innovation Labs kundekreds strækker sig fra internationale kæmper som SonyEricsson, Samsung og Mars til hjemlige brands som B&O, Oticon og AP Møller Mærsk.

 

Level Rewind  

Level Rewind Games udvikler spil, apps og animationsfilm i børnehøjde.

Med kendte figurer som Rasmus Klump, Magnus & Myggen og firmaets egne fra Doktor universet, har Level Rewind udgivet mere end 20 spil og apps med børn og unge i fokus.

Firmaet bruger teknologier som Virtual og Augmented Reality til at forklare vanskelige koncepter og engagere målgruppen i læring gennem leg.

Igennem de seneste 2 år har firmaet haft fokus på angst før sygehusbesøg. I den forbindelse har de udviklet børneuniverset "Doktor" som vha. animation, digital spil, Augmented Reality og brætspil skal være med til at skabe en tryggere oplevelse og gøre det mindre skræmmende for børn at komme til læge eller på hospitalet. Idéen til Doktor opstod, da firmaets direktør selv oplevede, hvordan hospitalsbesøg kan være svære at forstå for de yngste. Elementerne i Doktor universet bruges i dag på hospitaler, børnehaver og skoler i Danmark. Doktor er støttet af TrygFonden, Viborg Kommune og VIA The Animation Workshop.

Doktor universet skal være med til at forbedre hospitalsoplevelsen. Erfaringerne med Doktor fra hospitaler, børnehaver og skoler i Danmark skal i den nærmeste fremtid ud til flere familier og børn, også i udlandet. Doktors spil er gratis tilgængelige i Danmark og kan hentes via App Store og Google Play.

Tumblehead 
Tumblehead er et prisvindende animationsfirma, som arbejder med animationsfilm og spil indenfor bl.a. mental sundhed.

Tumblehead har et løbende samarbejde med bl.a. Psykiatrifonden specifikt omkring kommunikation til børn omkring forældres psykiske lidelser. Sammen har de skabt universet "Snak om det" - Et undervisningsmateriale til folkeskolerne i form at en række film, kortspil m.m. som skal fjerne tabuer omkring forældres psykiske lidelser.

Senest har de produceret bogen "Tal med hinanden", som er et led i at hjælpe børn til specifikt at få et indblik i netop deres forældres lidelse, og hvad der sker, når deres forældre evt. må indlægges.

Som næste skridt skal der produceres et spil til mobil og tablet, som igennem nogle dilemma spørgsmål kan give børn mod til at spørge ind til - og forstå - en forældres lidelse.

 

Good Job Studios

Med en designdrevet tilgang til de løsninger vi laver, er GoodjobStudios et lille agilt full service studio med speciale i animerede explainer film især med læring som fokus. Goodjobstudios laver også (animerede) illustrationer, musik og lyddesign tilpasset kontexten. GoodjobStudios kan yde den største service og skabe mest værdi, når vi deltager allerede fra ideudviklingsfasen og dermed kan bidrage aktivt til at forene formål og budskab med den rette visuelle løsning, samt identificere og løse udfordringer med at få fortællingen formidlet på den bedste måde.

Henrik fra GoodJobStudios vil gennemgå produktionen “Bliv en stærkere superorganisme”, som blander animation og realfilm og var en bestillingsopgave fra Forsknings- og Undervisningsministeriet. Henrik vil tale om budgetter og proces og hvis tiden tillader det vise eksempler på de film GoodjobStudios har produceret  for TED ED, som er sundhedsrelaterede - det omhandler bl.a. afhængighed og forklaringen på hvorfor vi har det så skidt, når vi er syge.

 

WONWON

Won Won er et reklame- og designbureau, som hjælper kunder med at blive bemærket og beundret. Won Won laver kommunikation, der gør en forskel. Skabt på analytisk indsigt, strategisk udsyn og opsigtsvækkende kreativitet. 
Kundeporteføljen favner bredt i både branche og størrelse og rummer markante institutioner, organisationer og virksomheder som Aalborg Universitet, Region Midtjylland, Tøjeksperten, Grundfos og Femilet. 

Won Won har i samarbejde med Regionshospitalet udviklet Astmanaut – et gennemtænkt økosystem af informationsmaterialer og en pædagogisk animationsfilm målrettet forældre til astmaramte børn.
Astmanaut havde til hensigt at hjælpe med at klæde netværket omkring det sygdomsramte barn på med relevant viden om og behandling af sygdommen. Herved kan de pårørende tage styringen og skabe den tryghed, den sygdomsramte har brug for.

Med Astmanaut fik forældre til børn med astma kommunikationsredskaberne til at kunne tage action og styring. Kommunen og regionshospital skabte ”patient empowerment”. Men frem for alt oplevede skolebørn med astma markant øget tryghed og livskvalitet.

Ideer og tankegangen i Astmanaut kunne med lethed overføres til kommunikationsredskaber inden for andre sygdomsområder eller sundhedsudfordringer. 

  

SØNC

https://www.sonc.dk/

Sønc er en dansk animationsboutique ledet af direktør Jeanette Nørgaard og producent Lorène Lescanne. Med fokus på historie og design bruger de animation til at engagere, forklare og inspirere.

De er dedikeret til at lave højkvalitetsprodukter, som er målrettet voksne, hvor historier og miljøer skabes gennem tæt samarbejde og samproduktioner. De stræber efter at arbejde med projekter, som har en positiv indvirkning på mennesker og samfund. Deres vigtigste fokusområder er animationsfilm, informationsfilm, branding, videoer og musikvideoer.

På Animated Health vil Sønc vil fortælle om:
Charlie's Sten og Freys Mørke er kortfilm baseret på historier om folk med spiseforstyrrelser og deres pårørende. Filmene sigter mod at hjælpe familiemedlemmer, patienter og terapeuter til at tale om symptomerne i løbet af deres kurser.

Filmene produceres af Sønc ApS i samarbejde med en psykiater fra Psykiatrisk Afdeling Odense, Psykiatrien i Region Syddanmark og med støtte fra Trygfonden.

Sidst opdateret: 20.08.2018